2023-10-10
Poznaliśmy wyniki drugiej edycji konkursu Nowoczesna edukacja w GUMed skierowanego do nauczycieli akademickich zaangażowanych w działania projakościowe wdrażane w Uczelni oraz realizujących nowatorskie projekty dydaktyczne. Uroczystość wręczenia nagród zwycięzcom odbyła się 5 października 2023 r. w auli im. prof. Zdzisława Kieturakisa w budynku Centrum Medycyny Inwazyjnej.
Laureatami Konkursu zostali pracownicy naszej Katedry. Nagroda I stopnia została przyznana dr hab. Marzenie Jamrógiewicz za projekt Interdyscyplinarne zdobywanie wiedzy chemicznej i farmaceutycznej przez 24 h, natomiast projekt dr hab. Krystyny Pieńkowskiej pt. Zastosowanie metody Jigsaw/puzzle edukacyjne jako techniki action learning został wyróżniony nagrodą III stopnia.
Rektor GUMed, prof. Marcin Gruchała podczas wystąpienia podziękował nauczycielom akademickim za ich zaangażowanie w nauczanie studentów oraz podkreślił, że ich wiedza i profesjonalizm stanowią klucz do właściwego przygotowania przyszłych pracowników ochrony zdrowia do zawodów, które będą wykonywać.
– To przede wszystkim Państwa praca powoduje to, że Gdański Uniwersytet Medyczny jest uczelnią, w której studenci i maturzyści chcą studiować – powiedział prof. Marcin Gruchała, rektor Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. – Doskonałość dydaktyczna jest tak samo ważna, jak doskonałość badawcza i kliniczna. Staramy się poprawiać na wszystkich tych polach i istotnie poprawiamy się wszyscy dzięki Państwu.
O KONKURSIE
Konkurs Nowoczesna edukacja w GUMed miał wyłonić autorów nowatorskich projektów dydaktycznych realizowanych w Uczelni. Skierowany był do pracowników zatrudnionych na stanowisku badawczo-dydaktycznym lub dydaktycznym wyróżniających się m.in. stosowaniem w nauczaniu tzw. metody problemowej i nowoczesnych metod weryfikacji efektów uczenia się, a także innowacyjną formą przygotowania materiałów do kształcenia zdalnego. Doceniał również działania z zakresu tworzenia i rozwijania relacji z otoczeniem społeczno-gospodarczym w celu pozyskiwania informacji dotyczącej efektów uczenia się.
Pracownikom Katedry składamy serdeczne gratulacje i życzymy dalszych sukcesów!