Zajęcia z przedmiotu obejmują wykłady oraz ćwiczenia prosektoryjne. Rozkład tematów zajęć znajduje się na tablicy ogłoszeń Zakładu oraz na stronie internetowej jednostki.
Celem nauczania anatomii, będącej najstarszą nauką medyczną, której nazwa pochodzi od greckiego słowa anatemnein (gr. – rozcinać, rozczłonkowywać) jest zaznajomienie studenta z budową organizmu ludzkiego i jej aspektami czynnościowymi. Poprzez preparowanie zwłok studenci mają możność zrozumienia złożonej budowy żywego ciała, poznając kształt, wielkość i strukturę poszczególnych narządów oraz utworzonych przez nie układów czynnościowych. Poznanie prawidłowej budowy organizmu warunkuje zrozumienie zmian patologicznych toczących się w obrębie poszczególnych układów i narządów. Znajomość anatomii jest niezbędna w przyszłej pracy lekarskiej bez względu na rodzaj wybranej specjalności, a umiejętność prawidłowej interpretacji badań diagnostycznych z użyciem nowoczesnych technik obrazowania (USG, TK, MRI) ma w chwili obecnej pierwszoplanowe znaczenie. Techniki te pozwalają na uwidocznienie nawet drobnych struktur anatomicznych jak również stosunków topograficznych między nimi, co przygotowuje studenta w przyszłości do diagnozowania oraz planowania prawidłowego postępowania lekarskiego.
Nauczanie anatomii we wszystkich uczelniach medycznych rozpoczyna się od poznania układu kostnego i jego połączeń. Studenci poznają budowę i rozwój kości oraz oglądają ich zdjęcia radiologiczne w warunkach fizjologicznych oraz w niektórych stanach patologicznych. Jednocześnie student nabywa wiedzę odnośnie połączeń kostnych ze szczególnym uwzględnieniem mechaniki stawów. Należy przy tym zwracać uwagę na niektóre struktury leżące w pobliżu kości, mogące ulec uszkodzeniu przy ich złamaniu. Kolejnym etapem nauki jest poznanie ogólnej budowy i czynności układu ruchu, układu krążenia i układu nerwowego tak, aby można było następnie rozpocząć zajęcia z anatomii w układzie topograficznym. Pozwala to studentom poznać przestrzenne ułożenie narządów w poszczególnych okolicach ciała.
Zajęcia prosektoryjne są uzupełnione ćwiczeniami na osobniku żywym. Wykłady są ściśle skorelowane z ćwiczeniami. Obejmują one oprócz podstawowych wiadomości z anatomii również jej aspekty czynnościowe i kliniczne, przy czym część wykładów jest prowadzona przez doświadczonych klinicystów. Również w czasie ćwiczeń student zapoznaje się z klinicznymi aspektami anatomii człowieka i korzyściami płynącymi dla klinicysty z prawidłowej znajomości i interpretacji zagadnień anatomicznych.